2 Eylül 2015 Çarşamba

Yeni Bir Dönem, Yepyeni Kararlar

Merhaba, Hayata Dair Her Şey blogunun "Yeni Yıl Kararları" isimli yayınından esinlenerek ben de böyle bir yayın yapmaya karar verdim.

Ben bir öğrenci olduğumdan eylül ayı benim için bir nevi senenin başlangıcı oluyor. Her ne kadar bu sene ekim ayına sarkmış sayılsa da, eylül geldi mi evde hazırlıklar başlanır. Ben de ağustos sonlarında eve döndüğümde bu sene için kendimce bazı kararlar aldım. Bu kararlarımı da sizlerle paylaşmak istiyorum.

1) Daha çok çalışmak ve daha çok okumak
2014-2015 eğitim-öğretim yılı benim için hayal kırıklığı oldu, ilk kez başarısızlıklarımı yaşadım. Bu senenin farklı geçmesi için elimden geleni yapmaya karar verdim. Ayrıca bu sene az kitap okudum geçmiş yıllara nazaran, bu sene 50 kitap net olarak okuma kararı aldım. İkisini birlikte yapmak belki daha zor olur, ancak okumaya illa ayrı saatler ayıracak değilim :) Boşlukta bulunduğum her saniyeyi kitap okuyarak değerlendireceğim.

2) Çevre ve canlılar adına daha fazla şey yapmak
2015'in başında aldığım bir kararım vardı: insanlara ve doğaya yardım edebilmekti. Bunu sadece sözde bırakmadım, WWF başta olmak üzere bazı kurumlara katıldım. Ancak fark ettim ki bunları daha da artırabilirim. Ve böylece vejetaryen olmaya karar verdim. Zaten bir süredir et vs. besinleri tüketmiyordum, onlarsız yaşayabileceğimi anladım. Süt ve süt ürünleri haricinde hayvansal kaynaklı besinleri tüketmeme kararı aldım. Listemde en çok başarıyla uygulamak istediğim kararım bu. Bunun dışında çevre temizliğine, doğayı koruma adına zaten kendimi bildim bileli uğraş veriyorum. Bunun için elimden ne gelirse yapmaya devam edeceğim de.

3) Sağlıklı beslenmeyi ve sporu tamamen hayatıma getirmek
Uzun süredir beslenme adına çok yanlış şeyler yaptım ve birtakım hastalıklar da ardından geldi. Ama fark ettim ki sağlıksız olarak kilo verip durmaktan, hayati riskimi her geçen gün artırmaktansa sağlıklı bir beslenme ve spor beni çok daha sağlıklı ve fit gösterecek. İnsan şak diye alışkanlıklarından vazgeçemez, ama ilk adım elinden geldiğince azaltmaktır. Ben de bunu uygulamaya çalışacağım ve yanında da spor, koşu ve uzun zamandır yaptığım yogayla ilgileneceğim.


4) Yeşilçam efsaneleri başta olmak üzere bolca film izlemek
Pazartesi uygulamaya koydum bunu. İlk olarak kim bilir kaç defa izlediğim Hababam Sınıfı ile başladım. Yaz tatili bitene kadar en azından iki günde bir izleyeceğim. Pazartesi-salı izledim, bugün de tatil hazırlığından vakit kalırsa izleyeceğim. Yeşilçam'a dair efsaneler bitince de IMDb'nin Top 250 film listesinde ne kadar izlemediğim film varsa izleyeceğim.

Filmler de kitaplar kadar etkili sanat eserleri. Bazen bir kitap okuyunca hayata karşı bakış açınız nasıl değişiyorsa bazı filmler de aynı etkiyi yaratıyor. Bu yüzden film arşivimi elimden geldiğince artıracağım.






5) Kendimce birikim yapmak ve ihtiyacımın fazlasını bağışlamak
Uzun süredir yaptığım birikimlerimi harcamadan bunlara devam edeceğim ve bunun yanında şöyle küçük bir hedefim de var: Birkaç gün önce dolabımda askıda olan kıyafetlerimi normalde kullandığım askı yönünün tersinde astım. Bir kıyafeti giydikçe o askının yönünü normal kullandığım yöne çeviriyorum. Seneye bu zamanlarda da hiç dönmemiş askı varsa o kıyafetleri ihtiyacı olan birilerine vereceğim/bir kuruma bağışlayacağım. Aynı şekilde katlı olan kıyafetlerim de böyle, sadece ters yönde duruyor.


6) Farklılıklara açık olmak, daha çok gezmek ve görmek
Yapmak istediğim ancak cesaret edemediğim onca şeye bu sene cesaret etme kararı aldım. Buna farklı hobiler veya yapmaya merak salıp tamamlayamadığım şeyler de dahil. Fotoğrafçılık gibi. Ayrıca değişik giyim ürünleri, saç stilleri de tabii ki denemeyi istediğim şeyler:)

Oldum olası gezmeyi de çok seviyorum, pek çok yere de gidebilme şansı elde ettim -en azından ülkemizde- :) Ama bunları artırmaktan zarar gelmez değil mi? Bu akşam tatil bitmeden Antalya'ya gideceğim, dönüşte de belki daha önce uğramadığımız Ege ve Akdeniz kıyılarına uğrayacağız. -Ki genelini gezmiş olmak beni çok mutlu ediyor :)- 

Ve son olarak her sene olduğu gibi hayatımı anlatmaya değer bir hikayeye çevirmek. Daha mutlu olmak, daha çok hata yapmak ve doğrusunu öğrenmek, daha çok şeyi yaşamak, bilmek. Sonuncu olarak bunu kesinlikle herkese de tavsiye ediyorum..

4 yorum:

  1. Yazı gerçekten çok çok güzel olmuş ^_^ Aldığın kararların hemen hemen hepsine katılıyorum. İnsan geçmişte yaptıklarından bir şekilde ders almalı yeniliklere gitmeli. Monotonlaşan tekdüze hayata bir son vermek gerekir. Benimde uzun zamandır yapmayı düşündüğüm "yapılacaklar listesi" vardı. Ve bu yazıda listeme ekleyeceğim yeni maddeler buldum. Teşekkürler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, hele fikir verebilmiş olduysam :)) Listenizi yayınladığınızda kesinlikle okuyacağım.

      Sil
  2. Bu sene için kendime 55 kitap okuma hedefi koymuştum. İlk 7 ayda 50 kitap okudum bile. Yani sen de 50 kitabı rahatlıkla okuyabilirsin.

    Vejeteryan olmak benim için hayal gibi bir şey. Kırmızı eti tüketmeyi bırakabilirim ama tavuk yemeden duramam. Umarım sen bu kararında başarılı olursun.

    Hepsi çok güzel kararlar. Umarım hepsini gerçekleştirirsin :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, aslında 50 kitap okumak o kadar zor değil. Ama ben bu sene biraz savsakladım doğrusu :)
      Ben de vejetaryen olmamın imkansız olduğunu düşünüyordum, çünkü en sevdiğim besin türü zaten et ve tavuktu :p Ancak sanırım bu kesinlikle uygulayacağım bir karar.
      Teşekkür ederim, ben de umarım :)

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)