14 Nisan 2015 Salı

Harper Lee - Bülbülü Öldürmek

Özgün adı: To Kill A Mockingbird
Yazarı: Harper Lee
Çeviren: Ülker İnce
Sayfa sayısı: 357
Yayınevi: Sel Yayıncılık
Fiyatı: 18 TL

1960 yılında yayınlandığından bu yana bütün edebiyatseverlerin gönlünde özel bir yer edinen, Pulitzer ödüllü Bülbülü Öldürmek, Amerika'nın güneyinde yaşanan ırkçılığı ve eşitsizliği bir çocuk kahramanın, Scout Finch'in gözünden anlatıyor. (arka kapaktan)

YORUMUM:

Bülbülü Öldürmek, çok önemli bir konuyu işliyor: ırkçılık. Kitap çok yalın ve akıcı bir dilde yazılmış, ancak kitabın tanıtım bülteninde de söylendiği gibi: çok çarpıcı bir dille yazılmış. Beni çok etkiledi. Zaten bu kitap, yazar yani Harper Lee'nin kendi hayatından kesitlerle doluymuş. En güzel yanı da bir çocuğun ağzından yazılmış olmasıydı. Scout'un gözünden okumak çok ayrı ve güzel oldu.

Kitapta Atticus isimli harika bir karakter de var. Atticus; ırkçılığın, ayrımcılığın vs. faturasını bir gün toplumun nasıl ödeyeceğini çocuklarına göstermeye çalışıyordu. Ayrıca biz de bunlar ve bunlar gibi kavramları kendimizce sorguluyoruz kitapta.

Okurken bazen kendimden geçtiğim oldu. Okuduğum en kaliteli romanlardan birisiydi. Herkesin okuması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum, ayrıca Harper Lee 55 yıl sonra kitabın devamını da yayınladı. Kasım ayında Sel Yayıncılık'ın çevirisini yayınlaması bekleniyormuş. Umarım en kısa zamanda yayınlanır.


KİTAPTAN ALINTILAR:

"Kaplumbağalar hissedemez, aptal," dedi Jem.
"Hiç kaplumbağa oldun mu?"

İstediğin kadar saksağanı vur vurabilirsen, ama unutma, bülbülü öldürmek günahtır.

Çoğunluğa bağlı olmayan tek şey insanın vicdanıdır.

"Jem, nasıl böyle Hitler'den nefret edersin de dönüp kendi ülkendeki insanlara bu kadar çirkin davranırsın?"


PUANIM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)