29 Ocak 2015 Perşembe

Skins (3. Nesil)

Türü: Gençlik, komedi-drama
Yayın dönemi: 27 Ocak 2011 - 26 Mart 2012
Bölüm süresi: 40-45 dakika
Yayınlandığı kanal: E4
Bölüm sayısı: 18
Sezon sayısı: 2
IMDB Puanı: 8,2
Nesil: 1. Nesil
3. Nesil
Ülke: İngiltere


FRAGMAN:

5. Sezon:

6. Sezon:


KONUSU:

4. sezon sonunda Tony Stonem'in kız kardeşi Effy Stonem ve arkadaş grubuna veda etmiştik. 5. sezonla beraber, Bristol'e yeni taşınan Franky Fitzgerald ve arkadaş grubuna yoğunlaşıyoruz.

Bristollü bu gençlerin hayatları problemlerle doludur. Peki, onları böyle bir insana dönüştüren nedir? Skins diğer gençlik dizilerinden ayrı olarak bizlere hayatın gerçek yüzünü gösteriyor.

Bir not: Bu yazıda Skins'in 3. neslini yani 5. ve 6. sezonlarını yorumlayacağım. Karakterlerin hepsine değinildiğinden karakterleri de tek tek anlatacağım.
KARAKTERLER:

Franky Fitzgerald
Franky, gay bir çift tarafından evlatlık alınmış ve büyütülmüştür. Önceden yaşadığı yerde ezildiği ve zor zamanlar geçirdiği için babalarıyla birlikte Bristol'e taşınmıştır. Bristol'de iyi bir ilk gün geçirdiği de söylenemez. *spoiler uyarısı* Franky sonradan gruba dahil olabilmiş ve o ilk zamanki ezikliği tamamen gitmiştir. Önce Matty'ye, sonra Luke'a, sonra Nick'e ilgi duymuştur.

Rich Hardbeck
Rich bir metalci yani metalheaddir. En yakın arkadaşı *ve başlangıçta tek arkadaşı* Alo'dur. Alo kendisine bir kız ayarlamaya çalışırken Grace Violet'e aşık olur.

Mini McGuiness
Mini, Bristol'ün yeni kraliçe arısıdır. Kilo konusunda epey takıntılıdır. Başta Nick Levan'la çıkıyordur ve ona aşıktır. Kendisine yoğunlaşılan bölüme gelene kadar onun bir sürtük olduğunu düşünebilirsiniz.

Alo Creevey
*Ona Alo demeye dilim varmıyor, bence o hala farmboy.* Alo, Rich'in en yakın dostudur. Kadınlar konusunda şanssız biridir. Mini ona farmboy diye hitap eder, çünkü o çiftlikte doğup büyümüştür.

Nick Levan
Levan kardeşlerin küçüğü olan Nick, okulun en popüler erkeği olmakla birlikte bir gurur kaynağıdır. Mini ile çıkmaktadır. Ancak Mini ile işler karıştığı zaman Liv'e ilgi duymuştur.

Grace Violet Blood
Grace, Mini ve Liv'in en yakın arkadaşlarındandır. Grubun kurulmasında en çok katkı sağlayan kişinin o olduğunu söyleyebilirim. Rich'e aşıktır. Daima neşe doludur, olumluyu düşünen birisidir. Karakterler, etrafta Grace olduğunda herkesin mutlu olduğunu söyler.

Liv Malone
Liv, Grace ve Mini'nin en yakın arkadaşlarındandır. Parti kızıdır. En yakın arkadaşı Mini'nin o zamanki erkek arkadaşı Nick ile aralarında bir şeyler geçmiştir, ondan sonra Matty'ye ilgi duymuştur.

Matty Levan
Levan kardeşlerin büyüğüdür. Önce Liv'e, sonra Franky'ye ilgi duymuştur.

Alex Henley
Alex gaydir ve seriye 6. sezonda dahil olmuştur. Liv'in en yakın arkadaşı olmuştur, sürekli ona destek olmuştur.

Luke
Seride sadece 2 bölüm yer almasına rağmen epey önemli bir karakteri vardır. Franky ile birlikte olmuştur.


YORUMUM:

Her nesilde uyardığım gibi bu nesilde de dizinin her şeyiyle +18'lik bir dizi olduğu uyarısını yapıyorum. Ancak bana kalırsa, her gencin izlemesi gerekiyor.

Herkes 3. neslin ne kadar kötü olduğunu, Skins ruhundan uzak olduğunu söyler durur. İlk sezonun keyfini vermediğini söylerler. Ben tam tersini söylüyorum. 2. nesle bin basacak, 1. nesille yarışabilecek kadar harika bir nesildi 3. nesil.

Karakterlerden bahsedeyim. Franky karakteri 5. sezonda çok güzel bir başlangıç yaptı. Ancak bölümler geçtikçe o ezik Franky'den eser kalmadı ve kendinden nefret ettirdi. Kötü başlayan Skins karakterleri mükemmel devam etti -bkz: Liv- ancak Franky berbattı. Bir karakterin her yaptığı mı insanı uyuz eder? 

Skins hayranları dizide işlerin istedikleri gibi gitmemesine bağışıklık kazanmış durumda olduğundan Grace'in ölümü çok ağır gelmedi. Grace'in ölümüyle doğal olarak tüm grup 6. sezonda çok sarsıldı ve tam bir eski Skins havası oldu. Gerçekten Skins'in hakkını verdiler 5. ve 6. sezonlarda. Ve beni epey etkiledi 3. nesil. Beklenmedik pek çok şey de oldu ancak çok başarılıydı be! 

Sezonun en güzel şeylerinden biri Cassie'ye gönderme yapılması oldu. 2. sezonda Doug, Cassie'nin sınavdan geçmesi için başka bir gözetmen öğretmenle birlikte dans etmişti. /Cassie, gözetmen öğretmenle ciddi bir konuşma yapmıştı öncesinde./ Doug zaten Skins'in en kral yetişkini, Liv'le konuşurken bundan bahsetti.

Seriden bir iki repliği de paylaşayım:


Ve seri çok hoş bir biçimde bitti:

Rich, Mini ve Grace karakterleri favorim oldu. Aslında Franky ve Matty hariç hepsini çok sevdim, Luke'u bile çok sevdim ancak bu üçünün epey hatırı kalacak gibi. Kesinlikle izlemenizi, saçma yorumlara aldırmamanızı öneriyorum.


PUANIM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)