15 Temmuz 2014 Salı

Güney Kore'nin Güzellik Takıntısı




Ne kadar güzeller değil mi? Doğallar, zayıflar, bakımlılar. Harika görünüyorlar.
Peki gerçekte de öyleler mi?

Bunca yıldır etrafımda olan onlarca "Korecan"dan gördüğüm Korelilerin bu kadar tek tip olması dikkatimi çekiyordu ve bunun sebebini  araştırmak istedim. Öğrendiğim şey Güney Kore'de görünümün her şey olduğu. 

Dizilerde Koreli kızların fakir olsalar da daima farklı kıyafetleri giydiği, saçlarının daima ışıldadığı, zayıf oldukları, ve deli gibi yeseler de kilo almadıkları ortadaymış. Ayrıca doğal güzel oldukları. Ama aslında kesinlikle öyle değil. 

Bu fotoğraftaki kızlar aynı kişiler değil... Miss Korea 2013 kızları. Sanki fabrika ürünü gibi birbirinin aynılar.

Öncelikle Koreli kızlar ciddi derecede kilo takıntısına sahipmiş.. Yani Korelilerin büyük kısmının zayıf olmasının coğrafi olarak hiçbir manası yok. Ülkenin anlayışına göre, 50 kilonun üstündeyseniz kilo vermeliymişsiniz. Tabii ki bunlar yasal değil ^-^ Ama kesin bir anlayış olarak oturmuş, kısacası siz de uymalısınız, yoksa size gülerler. İşte bu yüzden, Koreli kızlar çok nadir yemek yerlermiş. Gerçekten nadir, dizilerdeki gibi değil. Yediklerinde de bu yeterlidir. Sağlıklı beslenirler; hayatlarında şeker, tuz, un, yağ gibi besinlere asla yer yoktur. Zaten Japonya ve Güney Kore %3,2 ile obezite oranının en düşük olduğu ülkelerdir. Düzenli olarak spor yaparlar. Böylece incecik kalırlar. 


Güney Kore, estetik operasyonların çok gelişmiş olduğu bir ülke. Onlar için birinin estetik ameliyat yaptırması kuaföre gitmesi kadar normaldir. Ancak kadınlar "doğal güzellik" diye bizlere göstermek istedikleri için estetik ameliyat olduklarından bahsetmeyi sevmezler. Bu estetik olayını 200 Pounds Beauty'de çok doğru bir şekilde görebilirsiniz. Koreli bayan ünlülerin çok büyük kesimi estetik ameliyat olmuş.


Kızlar makyaj malzemelerine dudak uçurtan paralar ödüyorlar. Bunların hepsi de doğal görünümlü makyaj için. Gözlerini büyük gösterecek makyajlar da en sevdikleri. Göz kapağı ameliyatı da onlar için çok önemliymiş, gözlerine çok önem vermekteymişler. Makyajlarını da gözlerini ön plana çıkaracak şekilde yapmaya çalışırlarmış zaten.


Güney Kore'nin inanılmaz bir beyaz ten takıntısı var, bunu gelen turistlerden de görüyoruz.. Bronzlaşmaktan çok korkuyorlarmış. Bu yüzden yaz aylarında şapkalar, güneşten koruyucu kremler, beyazlatıcı kremler onların çantasında daima varmış. Bunun sebebi de eskiden Kore'de işçi sınıfın bahçede filan çalışırken esmerleşmesi, içeride kalan zengin kesiminse beyaz kalmasıdır.


İnanılmaz marka takıntıları moda anlayışlarını olumlu yönde etkilemiş, çünkü gerçekten çok şirin giyiniyorlar. Seul'de 5 dakikalığına markete gitseniz bile düzgün giyinir, makyaj yaparmışsınız. Sokağa bakımsız çıkmamanız gerekirmiş. 

Kore'nin boy ortalaması düşüktür. -son yıllarda yükseldi- Bu yüzden kızlar 10 santimlik topuklu ayakkabıları manken edasıyla giyerlermiş. Bununla ilgili Sabah gazetesinde yer almış bir yazıyı paylaşmak istiyorum:  Ağzının köşelerindeki akupunktur iğneleri kedinin bıyıkları gibi titreyen 5 yaşındaki Moon Bo-in adlı kız korkuyla ağlıyor. Fakat çizgi film karakterlerle desenli önlük giyen doktor onun bilekleriyle başına birkaç tane daha iğne batırıyor. Moon'un annesi Seo Hye-kyong, "Tamam tatlım. Bu, senin daha uzun ve güzel görünmene yardım edecek. Seni Sindrella'ya dönüştürecek" diyor. Başarıya giden yolun uzun boylu olmaktan geçtiğine dair giderek yaygınlaşan inancın etkisindeki Güney Koreli ebeveynler, çocuklarını daha endamlı gösterebilmek için akla gelebilecek her türlü çareye başvurarak, sayısı yüzleri bulan boy uzatma kliniklerine akın ediyorlar. Bu klinikler hormon iğneleri, geleneksel Doğu tedavileri ve çeşitli özel egzersizler uyguluyorlar. "Bizi toplumumuzda her şey görünümle ilgilidir" diyen 35 yaşındaki Seo, "Kızımın akranlarından kısa olmasından endişe ediyorum. Onun boyu yüzünden aşağılanmasını ve kendine güvenini yitirmesini istemiyorum" şeklinde konuşuyor. Seo, kızı ve 4 yaşındaki oğlunun tedavisi için Hamsoa adlı kliniğe ayda 770 dolar ödüyor. Evet bu tamamen gerçek. 

Benim öğrendiklerim bunlar. Doğal güzel olmanız önemli değil, ama doğal güzel gibi görünmelisiniz. Ama, Seul haricinde yerlerde bu o kadar da fazla olmuyormuş.

Benim için korkutucu bir yazı oldu.

5 yorum:

  1. merhabalar,

    keşfettim geldim.
    bana da beklerim.

    sevgiler
    http://burcuaydn04.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  2. Kore vatandaşı olmak istiyorum nasıl olabilir böyle birşey ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten inanılmaz, ancak ben sanırım buna katlanamazdım.

      Sil
  3. Çok tuhaf ve dediğin gibi korkunç bir şey ya. Hiç böyle bir şey ummazdım. Evet, hepsinin aynı görüntüye sahip olduğu dikkatimi çekti ama bu kadar takık olduklarını düşünmemiştim hiç.. Çok garip gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki böyle, ancak kendilerine dayatılan da bu..

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)